Senzills i econòmics consells antirobatori en cases i negocis. Com fer que un lladre avorti el seu robatori és fàcil i econòmic, n’hi ha prou aplicar sentit comú i evitar la deixadesa. En aquest post incloc enllaç a vídeo que pots visualitzar per a millor comprensió del gràfic per evitar el robatori.

Les dificultats que li posem per entrar a casa, juntament amb el risc que ha d’assumir per cometre el robatori i la sort, són variants a gestionar en la nostra protecció contra l’atac. Com a part de la població que som, no estem lliures del càlcul de probabilitat de ser víctimes d’un robatori -suerte-, després influeix les facilitats que li donem al delinqüent per la nostra mandra i falta de preocupació en la insegurid.

Compra sistemes de seguretat aplicant el gràfic d’autoprotecció.

Gráfico de secuencia de robo en viviendas

Compra sistemes de seguretat aplicant el gràfic d’autoprotecció.

3 Aspectes per considerar el nivell d’inseguretat

Temps, eines i soroll. Un habitatge amb poca resistència física de la seva porta s’obrirà en poc temps, amb eines senzilles i gairebé sense soroll. I al contrari, en la mesura que augmentem la resistència física, obliguem al lladre, a utilitzar millors eines (més cares i difícils d’amagar) i a realitzar major soroll. Com millor és la nostra inversió en seguretat física, major temps aconseguirem mantenir el delinqüent enfront de la nostra porta, SENSE ENTRAR. Com pitjor sigui la resistència de la porta, més augmenta el nivell  d’inseguretat.

Sistemes electrònics que milloren la protecció en l’habitatge.

Sistema electrònic

Sistemes electrònics que milloren la protecció en l’habitatge.

El lladre accedeix a l’interior de casa

No serveix de gaire amagar diners, joies i documents a l’interior de l’habitatge perquè normalment acaben trobant (trencant i remenant tota la casa). Recordem que igual que nosaltres tractem de ser eficaços i eficients en el nostre treball quotidià, per al delinqüent, el robatori és el seu treball quotidià i per tant és un professional en el que fa. També és repetitiu, de manera que per a ell, és fàcil imaginar on poden amagar-se els estris més valuosos.

Protegeix la teva casa, en capes de seguretat separades

Igual que el muntanyenc professional sap que la millor autoprotecció del seu cos és crear un microclima format per diferents capes de roba relacionades entre si, en l’autoprotecció contra el robatori professional també hem d’aplicar el concepte de 3 capes.

3 capes és una forma lògica de combinar panys, alarmes, portes, càmeres, independents per ajudar-nos en la nostra protecció contra el robatori. Cada capa està especialitzada en una funció particular complementant-se entre elles, combinant resistència física amb electrònica intel·ligent de manera que exigeix ​​més habilitat al delinqüent i alhora, redueix el seu temps d’atac per cometre el delicte. El que en la pràctica significa desmotivarle i dissuadir del seu intent de robatori.

El nostre objectiu és impedir que el lladre irrompi a casa nostra, i en el cas que així ocorregués, intentarem retardar el màxim possible, rebre un avís de l’alarma amb rapidesa i tenir la possibilitat d’identificar l’intrús amb les càmeres. Per contra, la posició del lladre és la de no enfrontar-se a moltes dificultats, ni la de córrer el risc de ser reconegut o detingut. En definitiva, és una lluita sense quarter on perd el més mandrós o el més despreocupat amb la protecció i defensa dels seus interessos.

Gràfic de les tres capes

Utilitza el gràfic de les tres capes contra el robatori a casa teva

Els cossos i forces de seguretat estatals, autonòmics i locals, només actuen davant de fets consumats (si es comet un delicte o si es produeix un sinistre), ja que resulta impossible aplicar mesures de caràcter preventiu per a tots els ciutadans. Per tant, les Forces i Cossos de Seguretat actualment no s’ocupen de la prevenció.

Més panys, millors escuts protectors, portes de seguretat, alarmes eficaços, detectors actius, veïns atents, càmeres gravant, són les dificultats a què el delinqüent s’ha d’enfrontar i vèncer per aconseguir cometre el delicte. Aquí el factor temps i soroll són determinants. Està provat científicament que el delinqüent és una persona racional, és plenament conscient que no té tot el temps del món per cometre el delicte. En molts casos coneix el temps de resposta de la policia i avalua si tindrà temps suficient per salvar totes les dificultats que es trobi.

Com més i tècnicament millors inconvenients els posem, més temps i qualificació necessiten aquests delinqüents. Una protecció parcial i insuficient és tan perillosa com no posseir-la i no serveix a l’objectiu de la prevenció del delicte.

Serrallers instal·ladors de seguretat

La seguretat no admet “qualsevol persona”, “qualsevol producte”, “qualsevol simple instal·lació”

Mai se sap on es troba el delinqüent i el seu còmplice. D’on obté la informació? La prudència amb els nostres veïns i entorn de confiança ajuda a reduir la informació “sobre nosaltres” en circulació, també la privacitat de l’empresa o marca que contractem per a la nostra instal·lació i per descomptat l’instal·lador que finalment la escomet. No tots els productes són iguals, ni totes les empreses, ni tots els empleats.