Un motlle per a claus

Suposem que a casa només dues persones tenen còpia de la clau d’accés principal, la teva parella i tu. Però, per un descuit, la teva clau s’ha trencat, i ha quedat malmesa per fer una còpia a partir d’ella. Pots portar la clau de la teva parella al manyà, encara que això significaria que es quedaria sense la seva clau per algun temps. Llavors, com solucionem aquest inconvenient en només minuts?

Com fer un motlle per a claus amb porcellana freda

La primera tècnica, molt senzilla, és crear un motlle a partir d’una massilla de modelar. Podeu fer servir qualsevol massilla que, en assecar, no perdi les seves formes, és a dir: que no s’expandeixi ni es contregui.
Una manera d’aconseguir-és pastant una petita bola de porcellana freda. Després d’aplanar fins a un gruix d’uns 5 mm, simplement pressiona la clau contra la massilla, al centre.
Fes una marca per a cada cara de la clau, per tenir de reserva. Després, deixa assecar. Pots crear un motlle aplicant més porcellana sobre aquesta marca, un cop sec el motlle.

Un motlle amb sabó de tocador

També pots utilitzar un simple sabó de tocador. Dóna-li una mica de calor, amb una assecadora de cabells, per afluixar i estovar la superfície. Després, col·loca la clau al centre i dóna-li uns copets per plasmar les seves formes. Novament, crea un motlle per a cada cara de la clau, per capturar i copiar les formes de les seves canaletes.

Després, crea el motlle amb porcellana freda, massilla per artesans, massilla de dos components, o simplement sabó, porta el motlle al manyà perquè creï la seva pròpia clau, guiat per la seva experiència.

Si la clau fos més aviat plana, és a dir, si no tingués canaletes especials en els seus laterals, simplement pots crear la impressió d’un lateral, per crear còpia de les seves dents. La importància de crear un motlle per a cada cara de la clau de pala és poder plasmar en la creació aquestes canaletes laterals que donen més seguretat al pany.

Amb un manyà experimentat, aquests motlles podrien en veritat ajudar-te a sortir d’una situació difícil, davant una clau trencada accidentalment o trencada per un excés de força.

Un molde para llaves

Supongamos que en casa sólo dos personas tienen copia de la clave de acceso principal, tu pareja y tú. Pero, por un descuido, su contraseña se ha roto, y ha quedado dañada para hacer una copia a partir de ella. Puedes llevar la llave de tu pareja al cerrajero, aunque esto significaría que se quedaría sin su clave por algún tiempo. Entonces, como solucionamos este inconveniente en sólo minutos?

Cómo hacer un molde para llaves con porcelana fría

La primera técnica, muy sencilla, es crear un molde a partir de una masilla de modelar. Pueden utilizar cualquier masilla que, al secarse, no pierda sus formas, es decir: que no se expanda ni se contraiga.
Una manera de conseguirlo es amasando una pequeña bola de porcelana fría. Tras allanar hasta un grosor de unos 5 mm, simplemente presiona la llave contra la masilla, en el centro.
Haz una marca para cada cara de la llave, para tener de reserva. Después, deja secar. Puedes crear un molde aplicando más porcelana sobre esta marca, una vez seco el molde.

Un molde con jabón de tocador

También puedes utilizar un simple jabón de tocador. Dale un poco de calor, con una secadora de pelo, para aflojar y ablandar la superficie. Después, coloca la llave en el centro y dale unos golpecitos para plasmar sus formas. Nuevamente, crea un molde para cada cara de la llave, para capturar y copiar las formas de sus canaletas.

Después, crea el molde con porcelana fría, masilla para artesanos, masilla de dos componentes, o simplemente jabón, lleva el molde al cerrajero para que cree su propia clave, guiado por su experiencia.

Si la llave fuera más bien plana, es decir, si no tuviera canaletas especiales en sus laterales, simplemente puedes crear la impresión de un lateral, para crear copia de sus dientes. La importancia de crear un molde para cada cara de la llave de pala es poder plasmar en la creación estas canaletas laterales que dan más seguridad en la cerradura.

Con un cerrajero experimentado, estos moldes podrían en verdad ayudarte a salir de una situación difícil, ante una llave rota accidentalmente o rota por un exceso de fuerza.