Millors bombins de seguretat segons l’OCU

Publicada en

Alguns bombins de seguretat han estat examinats per l’OCU (Organització de consumidors i usuaris). El barret fort de la nostra pany és una part importantíssima del sistema de seguretat de casa nostra. Vols saber quina és la millor compra en relació qualitat / preu?

Per què examina els bombins de seguretat l’OCU?

Fa un temps es van registrar una onada de robatoris en habitatges en diverses ciutats d’Espanya, amb el focus a Logronyo. Hi havia una cosa en comú en aquests robatoris, els bombins de panys. Eren de la marca Ezcurra i els lladres van aprendre a obrir-los d’una manera molt efectiva, el mètode bumping.

El barret fort Ezcurra DS15, el més buscat pels lladres

L’OCU (Organització de Consumidors i Usuaris) es va adonar d’aquesta dada i van decidir portar a examen diversos bombins de seguretat que actualment estan al mercat. L’objectiu, comprovar la fiabilitat dels cilindres de primera mà i conèixer quina és la millor compra, per recomanar-als consumidors.

bombin de seguridad ezcurra ds15

Com obren els cilindres? Com ho puc evitar?

Hi ha diversos mètodes d’obertura, els destructius i els no destructius. Dins dels no destructius es troben:

Bumping.
Ganzuado.
Impressió.
Sobreimpressió.

Són mètodes que en usar-los, no deixen rastre a plena vista. El cilindre es pot seguir utilitzant sense problema. Ja hi ha molts cilindres de seguretat que estan equipats amb proteccions per a aquests mètodes, però no et deixis enganyar, les proteccions són dispositius que dificulten la realització d’aquestes tècniques, però no efectives al 100%.

Els destructius són:

Trencament.
Trepat.
Extracció.
Aquests deixen el cilindre inutilitzable. Són ràpids, però es veurà a simple vista que s’ha manipulat la porta. Un escut protector pot fer que els lladres s’ho pensin dues vegades abans d’utilitzar-los a la teva porta. Hi ha una dita per a aquest tema que és: “L’essencial és tenir millor protecció que el teu veí”.

Bombins de seguretat examinats:
tesa TE5
tesa TK100
CVL 6990 2525/4
Ezcurra DS15
Ezcurra SEA-23 (perfil suís)
Abus Bravus MX
Azbe HS-K
Standers MPP2 B V2
ISEO R9 més
Mul-T-Lock MT5 +
Mul-T-Lock MT5 + (Amb reforç antirrotura)
Kaba matrix (Amb sistema LAM)

Nosaltres no ens cansarem de repetir un dels consells que més cal:
“Fes la clau quan et vagis”.
La majoria de cases robades, són causa de que no s’ha tirat la clau al abandonar-la i és això facilita l’entrada en un 80% als lladres

Quines proves han passat els bombins?
Per comprovar de primera mà la seguretat que ofereixen els cilindres de seguretat examinats, s’han utilitzant diferents mètodes i proves. S’han tingut en compte des del disseny de la clau, a l’ús normal del barret fort o la manipulació per rossinyol.

Examen de clau
Valoren posició, i forma els pitons del cilindre de seguretat. Com més osques tingui la clau i més diferents siguin millor.

durabilitat
Simulació amb un robot 30 anys d’ús (100.000 cicles d’obertura).

Protecció anti-trepant
Perforació dels punts vitals del barret fort de seguretat.

Ruptura i extracció
Es força el cilindre per trencar-lo, extraient per la força el rotor tirant amb un cargol roscat.

Resistència a la rossinyol
Amb aquestes petites eines introduïdes a la ranura de la clau del barret fort, possibiliten la manipulació dels pitons.

Resistència al bumping
Comprovació de la resistència que ofereixen al mètode bumping, que consisteix en amb la magic key, inserir-la mitjançant petits cops fins que els pitons del bombí del pany cedeixen i s’obren.

Millor bombí de seguretat, relació qualitat / preu:

Després d’haver realitzat totes aquestes proves als cilindres seleccionats, van realitzar les valoracions. El rànquing podeu veure-ho en la imatge. Hi ha tres barrets forts que no van aconseguir passar les proves, que són el Ezcurra DS15, CVL 6990 2525/4 i Tesa TE5. Els més segurs segons l’OCU han estat

ranking bombillos de seguridad

4 Standers MPP2 B V2

Pros: Bona relació qualitat / preu si busca un cilindre de seguretat barat. Bé en durabilitat. Disposa d’instruccions adequades.

Contres: No resisteix les proves de trepant ni trencament i extracció del rotor. Sensible a la prova de corrosió.

Consell: Bona opció per a una porta senzilla, però no oblidi utilitzar un bon escut per protegir-lo.

Bombillo de seguridad Standers

3 Tesa TK100

Pros: Resisteix molt bé al trepant, la rossinyol i el bumping. La durabilitat està bé, 100.000 cicles d’obrir / tancar.

Contres: Sense instruccions. Sensible a la prova de corrosió en una atmosfera agressiva.

Consell: Té la millor relació qualitat / preu i ve amb 5 exemplars de claus i el cargol de fixació.

Si vols conèixer millor aquest cilindre d’alta seguretat, pots veure més punxant en el botó de sota.

Bombillo de seguridad Tesa

2 Mul-T-Lock MT5 + (antirrotura)

Pros: Molt bé en les proves de rossinyol i bumping. Té 15 pitons i resisteix la prova del trepant i la de forçar-lo i extreure el rotor.

Contres: No té instruccions i sense elles pot fallar la instal·lació i les recomanacions de seguretat.

Consell: El model MT5 + sense reforç és molt menys resistent a la prova de trencament i extracció.

Bombillo de seguridad Mul-T-Lock MT5+ (antirrotura)

1 KABA matrix (Sistema LAM)

Bombillo de seguridad Kaba MaTrix