TOTES LES FUNCIONALITATS QUE CAL SABER PER UTILITZAR WHATSAPP BUSINESS

Què és WhatsApp Business?

WhatsApp Business és una eina de missatgeria instantània enfocada al negoci. És una aplicació per als dispositius mòbils que es pot adquirir de forma gratuïta. Està dissenyada i orientada per a la petita i mitjana empresa. Aquelles empreses que vulguin oferir un canal de comunicació alternatiu per als seus actuals i potencials clients, de manera que la comunicació amb ells sigui més ràpida i directa. Si bé és cert que és molt similar a WhatsApp per a particulars, compta amb algunes funcions diferents.

Un perfil amb més informació

Una de les funcions diferents és que WhatsApp Business et dóna opcions per al perfil una mica diferents. La interfície és la mateixa, només hauràs de buscar la secció “Configuració d’empresa”. És en aquesta part on podràs modificar el teu perfil afegint l’adreça física de la teva empresa, ubicar-la al mapa, introduir l’horari comercial o afegir el correu electrònic i la pàgina web. En resum, et permet incloure informació que el teu client potencial pot necessitar en un moment determinat.

Missatges automatitzats

Una altra de les novetats de Whatsapp business és que compta amb missatges automatitzats. A la configuració d’empresa trobaràs fins a 3 eines de missatgeria:

Missatge de benvinguda: es tracta d’un missatge força útil. Una resposta automàtica que s’enviarà a tots aquells que ens escriguin per primera vegada, o bé, quan no s’hagi tingut interacció amb ell durant uns 14 dies i ens escrigui. Pots configurar el missatge que més t’agradi, amb un límit de 200 caràcters. També es poden afegir emoticones.

Missatge d’absència: aquest missatge és un missatge automatitzat que s’enviarà quan no estiguem en horari comercial. Compta amb el mateix límit de caràcters que el missatge de benvinguda, i pots configurar el moment en què vols que s’enviï: sempre, horari personalitzat o fora d’horari comercial. És important saber que el missatge d’absència només s’enviarà quan tinguem connexió a internet.

Respostes ràpides: amb aquests missatges estalviaràs treball a l’hora de respondre preguntes freqüents. Configura dreceres, escrits amb el símbol “/” és una paraula que identifiqui el missatge personalitzat que vulguis.

Funció d’estadístiques
La secció d’estadístiques és molt similar a la d’ús de dades i emmagatzematge”. En ella podràs veure els missatges enviats, lliurats, llegits i rebuts.

Etiquetes en WhatsApp Business

Les etiquetes de Whatsapp Business serveixen per donar-li a les teves converses obertes una categoria. Un exemple molt clar que ens permetrà veure com funciona això és el següent: imagina que un client contacta amb tu a través d’aquesta aplicació per realitzar una comanda. Podràs marcar la conversa i etiquetar-la com “nova comanda”. Per establir l’etiqueta hauràs de mantenir pressionat el xat per veure més opcions. A la part superior apareixeran diverses icones. Tens una xinxeta, que significa fixar el xat, una paperera per esborrar, un altaveu que et permetrà silenciar les notificacions d’aquesta conversa, una carpeta per arxivar i una fletxa que és la que fa referència a les etiquetes. Hi ha algunes etiquetes que et apareixeran per defecte, encara que pots crear també les que tu vulguis.

whatsapp business