Si bé és cert que els empresaris són els que millor coneixen les seves empreses, no és menys cert que, en algunes ocasions “els arbres els impedeixen veure el bosc” i aplicant-lo a l’activitat empresarial el podríem interpretar com que “el negoci els impedeix veure la empresa “. Amb una adequada planificació estratègica empresarial, podrem cobrir i donar resposta a totes les necessitats de l’empresa.

És una mica incoherent, però en diverses ocasions els empresaris desenvolupen la seva activitat empresarial des del seu punt de vista i no des del punt de vista dels seus clients, proveïdors i empleats. Per això, a continuació es detallen 5 errors que has evitar si ets empresari.

Relacions tòxiques

Tots coneixem persones en la nostra vida que, per algun o altre motiu ens resulten tòxiques i la seva existència és molt habitual en l’activitat empresarial. Així trobem a clients tòxics als quals no podem deixar de subministrar per algun motiu però que perjudiquen la nostra rendibilitat; altres vegades trobem a proveïdors tòxics als quals hem de seguir comprant per certs compromisos i, naturalment a empleats tòxics que generen mala influència en els seus companys i que acaben afectant el clima laboral.