Divendres passat el Consell de Ministres, reunit de manera extraordinària, va aprovar un Reial Decret-Llei amb noves mesures per un import de 50.000 milions en el marc de l’Acord per a la Reactivació Econòmica i l’Ocupació.

• Línia d’avals de l’ICO. Es posa en marxa una nova línia d’avals ICO per import de 40.000 milions d’euros per a impulsar nous projectes d’inversió empresarial. Aquesta ajuda es dirigeix a promoure l’activitat inversora i a fomentar-la en les àrees on es generi major valor afegit, entorn dels eixos de la sostenibilitat mediambiental i de la digitalització.

• Fons de suport a la solvència empresarial. Es crea un fons de 10.000 milions per a donar suport a la solvència de les empreses estratègiques. Aquest fons, que serà gestionat a través de la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI), s’articularà a través diferents instruments com la concessió de préstecs participatius, l’adquisició de deute subordinat o la subscripció d’accions o altres instruments de capital.

• Pla Renove 2020. Aquest pla, dotat amb 250 milions, s’adreça a l’adquisició de vehicles per a estimular la demanda, activar la producció a Espanya i promoure la substitució dels vehicles més antics i contaminants. Les ajudes del pla es concediran de manera directa i poden anar des dels 300 fins als 4.000 euros, segons el tipus de vehicle i del beneficiari.

• Reforç del sector turístic. Posada en marxa d’un sistema de finançament de projectes per a la digitalització i la innovació del sector turístic. D’altra banda, s’ha aprovat la creació de l’instrument denominat “Plans de Sostenibilitat Turística en Destins” i, en tercer lloc, també s’ha aprovat una moratòria hipotecària per a immobles afectes a activitat turística.

Per a més informació, podeu consultar la pàgina web de la Moncloa.

Puedes obtener más información y configurar tus preferencias AQUÍ.

Privacy Settings saved!
Configuración de privacidad