Aquest dilluns 18 de Gener recarregar el cotxe elèctric deixa de ser gratuït a Barcelona

Entren en vigor les noves tarifes, que bonifiquen els usuaris habituals i carregar de nit en aparcaments de B:SM

A partir d’aquest dilluns, 18 de gener, carregar motos i cotxes elèctrics en els punts de càrrega existents a Barcelona ja no serà gratuït.

L’empresa municipal B:SM té mig miler de punts de càrrega escampats per la ciutat, 145 al carrer (25 per a cotxes i 120 per a motos) i 367 en l’interior dels seus aparcaments (194 per a cotxes i 173 per a motos).

Segons ha avançat Betevé, d’aquesta manera es vol “garantir un ús eficient” de la xarxa de punts de càrrega i cobrir les despeses de manteniment i ampliació.

Les tarifes, que ja es poden consultar a la web endolla barcelona i a l’aplicació smou, són en funció del tipus de vehicle (quatre rodes o dues), del punt de càrrega (al carrer o en aparcament) i de si es fa de dia o durant la nit.

En el cas dels cotxes i furgonetes, el preu també varia en funció de si és càrrega normal i càrrega ràpida.

A més, es distingeix entre particulars i professionals, i es bonifica els usuaris habituals, que disposen d’un abonament que dona accés a tarifes més econòmiques.

En tot els casos, el més barat és carregar el vehicle en un aparcament i de nit, i el més car és fer-ho de dia en un punt de càrrega del carrer.

Particulars habituals

Així, els usuaris particulars habituals podran pagar els 50 euros l’any de l’abonament EcoFriend (que fins al 30 de juny costarà la meitat, 25 euros), que permet carregar motos, cotxes o furgonetes i compartir-lo amb dos familiars.

Els particulars que només són usuaris de moto disposen de l’abonament EcoMoto, que costa 25 euros l’any (12,5 euros si es paga fins al 30 de juny) i és individual.

Amb l’abonament EcoFriend, el preu mínim de recàrrega d’un cotxe o furgoneta és d’1 euro en un aparcament B:SM i de 2,5 euros al carrer.

La càrrega mínima d’una moto, en canvi, costa 0,20 euros en un aparcament i 0,25 euros al carrer, tant amb l’abonament EcoFriend com amb l’abonament EcoMoto.

A partir d’aquí, per exemple, el preu kWh per carregar un cotxe o una furgoneta, per als usuaris habituals, oscil·la entre els 0,22 euros de la càrrega normal nocturna en aparcament i els 0,40 de la càrrega ràpida diürna al carrer.

I carregar una moto costa entre els 0,20 euros de la càrrega nocturna en aparcament i els 0,30 de la càrrega diürna al carrer.

Professionals habituals

El preu de l’abonament EcoPro per a professionals habituals, que permet carregar tot tipus de vehicles, costa el doble que l’EcoFriend: 100 euros (50 pagant fins al 30 de juny). L’abonament EcoMotoPro, en canvi, costa 45 euros l’any (22,5 euros si es paga fins al 30 de juny).

En tots dos casos, les tarifes mínimes i el preu kWh són els mateixos que per als particulars en el cas de les càrregues en aparcament, i un mica més econòmics en el cas de les càrregues al carrer.

Usuaris esporàdics

Per als usuaris no habituals, el preu mínim de recàrrega d’un cotxe o una furgoneta és d’1,5 euros en els aparcaments B:SM i de 3 euros al carrer. I de 0.30 i 0,35 euros per carregar una moto.

En el cas dels cotxes i les furgonetes, en aquest cas, el preu kWh oscil·la entre els 0,30 euros de la càrrega normal nocturna en aparcament i els 0,49 euros de la càrrega ràpida diürna al carrer.

El preu kWh per als usuaris de motos no habituals oscil·la entre els 0,30 euros de la càrrega nocturna en aparcament i els 0,40 de la càrrega diürna al carrer.

Aparcar a la zona blava, gratis

Els usuaris de vehicles elèctrics, d’altra banda, seguiran podent aparcar en zona blava sense pagar.

L’empresa municipal B:SM, d’altra banda, ha anunciat que té previst ampliar progressivament la xarxa de punts de càrrega, tant al carrer com als aparcaments, entre el 2021 i el 2024.