ENTREVISTA A MANUEL ROMERA ALONSO(VICE-PRESIDENT DEL GREMI)

Manuel Romera és manyà des dels 14 anys. Ara, amb 63 porta 32 treballant en la seva empresa, Cerrajeria Alonso, situada al carrer Consell de Cent 536. En ella ofereix un servei de 24 hores i d’urgències, tot i que, com ell mateix destaca, avui dia no es truca tant a la nit, potser perquè les companyies d’assegurança acaparen molt camp.

Romera també destaca la familiaritat de la seva empresa. Segons ell, “cap petit taller pot pagar-se un aprenent” i, per tant, l’empresa ha anat ensenyant la professió de generació en generació. Quan parla de la seva major satisfacció, incideix en el fet de poder ajudar a persones grans que s’han quedat tancades a casa.

De fet, el propietari de la Cerrajería Alonso fa una crida a dedicar més temps a informar a la gent gran, la més vulnerable pel que fa a robatoris. Com explica Romera, vénen d’una època on hi havia molta seguretat “i encara avui en dia deixen la porta oberta”. Així doncs, Romera expressa el seu desig de continuar treballant en el sector, però no a costa de robatoris a gent gran.

Amb el pas del temps, tant els panys com les claus han anat canviant. Avui dia, “qualsevol pany que tingui més de quatre anys ja està desfasat”, per exemple. A més, avui és molt més fàcil obrir una porta. No obstant això, la complicació es troba en duplicar una clau: això genera seguretat perquè així qui vulgui un duplicat haurà d’anar a un lloc en concret.

En definitiva, Romera aconsella canviar de manera periòdica els panys i ser conscients de la importància que té tancar les portes amb clau. En cas d’incidència, el telèfon urgent de la Cerrajería Alonso és el 609.876.378.