Acord Nacional de bases per a la reactivació econòmica amb protecció social Josep González: “Les polítiques dels pròxims mesos han d’anar orientades a intentar que ningú es quedi enrere per la Covid-19”

Govern i agents socials marquen les pautes per donar resposta a les necessitats actuals i futures de la societat i del teixit productiu de Catalunya.
El president de PIMEC destaca que amb aquest acord “es reforça el diàleg i la concertació social, eines imprescindibles per construir projectes de consens entre els agents socioeconòmics”.

Barcelona, 20 de juliol de 2020. “Les polítiques dels pròxims mesos han d’anar orientades a intentar que ningú es quedi enrere per la Covid-19”. Així ho ha dit el president de PIMEC, Josep González, a l’acte de signatura de l’Acord Nacional per a la recuperació econòmica, que ha tingut lloc aquesta tarda al Palau de la Generalitat i en el qual han participat el president de la Generalitat, Quim Torra, el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani, la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, el secretari general de CCOO Catalunya, Javier Pacheco, el secretari general d’UGT Catalunya, Camil Ros, el president de PIMEC, Josep González, i el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre.

Amb aquest acord, Govern i agents socials han marcat les pautes que guiaran les polítiques dels pròxims mesos. En aquest sentit, Josep González ha destacat que “aquesta reconstrucció no es fa en dos dies” i que “estarà condicionada a l’evolució de la pandèmia”. Per això, ha defensat “avançar en la mesura que sigui possible el fet de donar resposta a les necessitats actuals i futures de la societat i del teixit productiu” i ha remarcat la importància d’atendre amb caràcter d’urgència les situacions de més vulnerabilitat: “En el món empresarial, els col·lectius més vulnerables són les pimes i els autònoms; hi ha sectors especialment afectats que s’hauran d’atendre, així com a les empreses que els hi presten serveis auxiliars”.

Les línies que marquen l’acord tenen el fil conductor de l’equitat, entesa en el seu sentit més ampli, tant pel que fa a la lluita contra les discriminacions en l’àmbit personal i professional, com també des del vessant demogràfic. “Pel que fa als territoris, tenim una gran fita pel davant i és la d’articular mecanismes que permetin evitar la despoblació, dotant-los de les infraestructures necessàries i fent efectiva l’arribada de les tecnologies de la comunicació”, ha afegit González. A més, ha explicat que s’han recollit les línies de treball necessàries per protegir a les persones i per poder donar resposta a les situacions d’emergència social i econòmica

Finalment, el president de PIMEC ha destacat que “amb aquest acord es reforcen el diàleg i la concertació social”, dues eines que considera “imprescindibles per construir projectes conjuntament amb el consens dels agents socials i econòmics”.