Tots els detalls dels ajuts a l’autoconsum i l’emmagatzematge

Des d’avui pots presentar la sol·licitud per als ajuts a l’autoconsum i l’emmagatzematge. T’expliquem quines són les empreses beneficiàries, inversions elegibles, tecnologies subvencionables, import dels ajuts, terminis…

PROGRAMA Ajuts a l’autoconsum i l’emmagatzematge

FITXA TÈCNICA

Administració Generalitat
Departament Institut Català de l’Energia
Empresa Elegible Persones jurídiques i agrupacions d’empreses o de persones físiques que ofereixin béns o serveis al mercat.Comunitats d’energia*La sol·licitud ha de ser presentada per la persona o entitat propietària de la instal·lació, que pugui acreditar el pagament de les factures associades a l’actuació subvencionada (la qual ha de romandre en la seva propietat almenys 5 anys)
Sector CNAE programa 1: grups G,H,I,J,K,L,M,N,O,P,Q,R o S.CNAE programa 2: grups A01, excepte 017, B,C,D,E o F.
Finalitat subvenció Eficiència energètica
Tipologia convocatòria Concessió reglada (per ordre d’entrada)
Inversions elegibles Tipologia 1: Autoconsum en el sector dels serveis, amb emmagatzematge o sense.Tipologia 2: Autoconsum en altres sectors productius, amb emmagatzematge o sense.Tipologia 3: Emmagatzematge en els sectors dels serveis i altres sectors productius.Costos elegibles: Inversió en equips i materials, costos d’execució d’obres, equipaments electromecànics, hidràulics i de control, Sistemes elèctrics generals d’AT i BT, Sistemes de gestió i monitoratge, Sistemes de mesures del recurs, Obra civil relacionada amb el projecte, Cost desmantellament instal·lacions existents, Costos de redacció de projectes o memòries tècniques, Costos de direcció facultativa, Coordinació de seguretat i salut de l’obra, Costos de gestió de sol·licitud i justificació d’ajut.Costos NO elegibles: IVA, Despeses pròpies de personal o generals, Estudis d’impacte ambiental i costos de visats de projectes tècnics, Despeses de promoció del projecte, Autoritzacions administratives, llicències, permisos, avals, taxes, Despeses d’adquisició o lloguer de terrenys, Assegurances, Vigilància i seguretat durant l’obra,  Adequació d’accessos i Despeses financeres.
Tecnologies subvencionables Autoconsum: fotovoltaica i eòlica (instal·lacions connectades i aïllades de la xarxa)Emmagatzematge: Capacitat ≤2 kWh/kW, excloses plom-àcid.
Import ajut La subvenció es calcularà com un percentatge sobre el total de costos subvencionables.Fotovoltaica: Petita empresa 35% (=<10kW 45%),  Mitjana empresa 25%, Gran empresa 15%Emmagatzematge: Petita empresa 65%, Mitjana empresa 55%, Gran empresa 45%.*Inversions no iniciades amb anterioritat a la data de registre de la sol·licitud**Es poden rebre ajuts addicionals per: Eliminació amiant en cobertes i Instal·lació en marquesines. Municipis fins a 5.000 habitants: increment 5%
Estat Oberta
Data inici presentacions 15/12/2021
Data final presentacions 31/12/2023 (o exhauriment de pressupost)