Convocatòria de vaga general el 8 de març 2021

Com a membres associats us informem que PIMEC, tal com és preceptiu en la seva condició de patronal més representativa, ha rebut la primera de les convocatòries de vaga general que està prevista pel dilluns 8 de març de 2021, per part del sindicat Confederació General del Treball de Catalunya, en la franja horària de 0:00 a 24:00 i en tot l’àmbit territorial de Catalunya. Es fa constar a més que, per a aquells centres de treball organitzats mitjançant sistema de treball a torns, la convocatòria començarà en el darrer torn anterior a les 00 hores del dia en què es realitza la convocatòria de vaga, abastant, igualment, el darrer torn que comenci en el meritat dia 8 i que finalitzarà quan acabi aquest torn, l’endemà. En aquest sentit, avançar també que en els dies vinents preveiem rebre noves convocatòries de vaga general per al mateix 8 de març amb pretensions similars.

Els motius de convocatòria són:
– Exigència al Govern de mesures concretes i efectives contra la violència masclista.
– Supressió de la bretxa salarial i desigualtat en les pensions.
– Accés igualitari en la promoció professional.
– Cessament de la discriminació en l’accés a l’ocupació i la disminució de la taxa d’atur de les dones.
– Precarietat laboral: erradicació de l’assetjament sexual laboral, temporalitat i l’alta taxa de contractes amb jornada parcials.
– Sol·licitud de mesures de conciliació real i efectiva de la vida laboral, familiar i personal.
– Igualtat material efectiva de les dones migrants i refugiades.
– Equiparació efectiva de les empleades de la llar.
– Consideració de les tasques de cures com treball amb dret a remuneració i prestacions contributives independents.
– Igualtat efectiva entre empleats i empleades al servei d’administracions públiques.
– Igualtat de les dones en l’accés de béns de consum bàsics i sostenibilitat.

Les sol·licituds de la convocatòria són:
– L’adopció de mesures concretes i immediates que acabin amb la bretxa salarial i permetin que s’abastin condicions laborals de contractació, promoció i remuneració dignes, així com mesures que acabin amb la desigualtat en les pensions.
– L’establiment de polítiques laborals socials i econòmiques del govern que facin efectives la conciliació real de la vida familiar laboral i personal, així com la corresponsabilitat en les cures.
– La retirada de les polítiques, lleis i actuacions del capital que comporten la discriminació en l’accés a l’ocupació de les dones i l’establiment i foment de mesures efectives per la disminució de la taxa d’atur de dones.
– L’erradicació de l’assetjament sexual laboral, la precarietat laboral, temporalitat i l’alta taxa de contractes amb jornades parcials.
– La igualtat material efectiva de les dones migrants i refugiades, així com el tancament dels CIEs.
– L’equiparació efectiva i real de les Empleades de la llar al règim general.
– La consideració de les tasques de cures com treball amb dret a remuneració així com el dret a les seves prestacions contributives independents.
– L’equiparació efectiva entre empleats i empleades al servei de les administracions públiques.
– L’exigència al govern de mesures concretes i efectives contra les violències masclistes.
– La igualtat de les dones en l’accés de béns de consum bàsics i sostenibilitat.

Serveis mínims
Estem pendents de rebre l’ordre de serveis mínims, que és preceptiu sigui dictat pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya. Us el farem arribar tan bon punt ens sigui comunicat.

Altres dades d’interès per les empreses davant la convocatòria:
Us recordem que no es pot sol·licitar a les persones treballadores la seva intenció o no de secundar la vaga. Així mateix, recordem que els treballadors i treballadores que secundin la vaga no poden ser substituïts.

Quins conceptes es descompten a aquells treballadors que secundin la vaga:
• Salari base i complements, excepte el de puntualitat o similars.
• Part proporcional de les pagues extres.
• Part proporcional del descans setmanal, sense afectar a festius anuals ni a vacances.
Efectes en les cotitzacions:
La persona treballadora passa a una situació “d’alta especial” i, per tant, queda suspesa l’obligació de cotitzar tant la part de l’empresa com del treballador.
L’empresa ha de comunicar a la Seguretat Social la relació de treballadors i els contractes dels quals hagin estat suspesos, notificant la data de reincorporació.